Facebook

Posted by at 11:50 π.μ.
Facebook



Πρέπει μια μικρομεσαία επιχείρηση να έχει ενεργή παρουσία στο Facebook;

Ναι: To Facebook είναι το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης αυτή τη στιγμή για τους Έλληνες χρήστες του Internet. Υπάρχουν 3,971,980 Έλληνες χρήστες στην συγκεκριμένη πλατφόρμα, ποσοστό που πιάνει το 78.75% των συνολικών Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο για λόγους δικτύωσης με φίλους, για ενημέρωση, παιχνίδια καθώς και επαφή με τις επιχειρήσεις και τα brands που προτιμούν ως καταναλωτές. 

Πλέον, το Facebook, λαμβάνεται ως η εικόνα της επιχείρησης στο διαδίκτυο. Όπως και με τα παραδοσιακά καταστήματα, έτσι και το συγκεκριμένο social network αποτυπώνει την φιλοσοφία και το ύφος της επιχείρησης. Σίγουρα, ενεργή και καθημερινή παρουσία στο Facebook με διαμοιρασμό ποιοτικού περιεχομένου είναι μια κατάσταση που μπορεί να ανοίξει καινούργιες διόδους για την επιχείρηση στον κλάδο της αγοράς που δραστηριοποιείτε, της επιτρέπει να έρχετε σε διαδραστική επαφή με την κοινότητα της, να μαθαίνει πληροφορίες και να παίρνει feedback ακόμα και για διαδικασίες και λειτουργίες που αφορούν το εσωτερικό περιβάλλον της.

Οι επιχειρήσεις που επωφελούνται περισσότερο από το Facebook, είναι οι B2C επιχειρήσεις χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επιχειρήσεις που δραστηριοπιούνται στον χώρο του B2B δεν μπορούν να βρουν έναν αποδοτικό τρόπο να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο προς όφελος τους.


Πως μπορεί μια μικρομεσαία επιχείρηση να βγει κερδισμένη από το Facebook;

Το Facebook εξελίσσεται συνεχώς και προσφέρει αποδοτικές λύσεις για όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα σε ποιον κλάδο της αγοράς δραστηριοπιούνται. Η καθημερινή επαφή με την κοινότητα προσδίδει άλλο χαρακτήρα στην επικοινωνία που περνάει πλέον σε μια πιο ψηφιακή έκδοση. 

Ας κάνουμε μια πιο αναλυτική προσέγγιση:

  • Διαδραστική επικοινωνία - η επιχείρηση σου μπορεί να κερδίσει πολλά αν επικοινωνεί σωστά και αμφίδρομα με το target group της. Το Facebook δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να εμπλακέι ενεργά σε συζητήσεις και να διαμορφώσει την καταναλωτική αντίληψη προς όφελος της. Συζητώντας με τους υποψήφιους αγοραστές μπορείς να μάθεις τι είναι αυτό που τους προκαλεί να προβούν σε μια αγορά, με τι κριτήρια αποφασίζουν να αγοράσουν όταν θέλουν να καλύψουν τις αγοραστικές τους ανάγκες, αν προτιμούν να ψωνίζουν προϊόντα ή υπηρεσίες με τον παραδοσιακό τρόπο ή με τον ηλεκτρονικό τρόπο, τι άποψη έχουν για τη δουλειά σου - τα προϊόντα σου - τις υπηρεσίες σου και πολλά ακόμη. Όταν υπάρχει μια τέτοια πηγή πληροφόρησης εσύ γιατί να μην βουτήξεις τα δάχτυλα σου στο βάζο με το μέλι ;;;

  • Κίνηση/traffic - το facebook είναι ένας μεγάλος κόμβος ανταλλαγής και διαμοιρασμού περιεχομένου με τη μορφή του linking. Η ύπαρξη business page στο συγκεκριμένο δίκτυο ευνοεί το traffic της ιστοσελίδα της επιχείρησης καθώς οι εξωτερικές συνδέσεις (outbound links) γίνονται ορατές σε μεγαλύτερο εύρος χρηστών, φθάνουν πιο μακριά από ότι θα φθάναν χωρίς παρουσία στο συγκεκριμένο social network και καθιερώνουν μια σταθερή και καθημερινή κίνηση στον κόμβο σου. Όπως και να'χει, το εταιρικό website σου εμφανίζεται σε ακόμα μια πλατφόρμα ανταλλαγής περιεχομένου.

  • Ενίσχυση της online εικόνας - ο τρόπος που προσσεγίζεις την Facebook εικόνα της επιχείρησης σου καθώς και ο τρόπος που επιλέγεις να επικοινωνέις με την κοινότητα σου είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της online εικόνας της επιχείρησης. Όπως και στα παραδοσιακά καταστήματα, η βιτρίνα και ο τρόπος που έχεις διακοσμήσει το εσωτερικό χώρο μπορούν να δώσουν άλλη ώθηση στις πωλήσεις καθώς και να επιτρέψουν στην επιχείρηση να επικοινωνήσει πιο στοχευμένα με τους υποψήφιους αγοραστές. Έτσι και στο Facebook, τον ψηφιακό χώρο της επιχείρησης σου, όσο πιο προσεκτική, εύχρηστη και ενδιαφέρον είναι η facebook page σου τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ο επισκέπτης να κλικαρει τα links σου, να κάνει like στις αναρτήσεις σου, να τις μοιραστεί με τον κύκλο του και εν τέλει να επιλέξει εσένα για να καλύψει τις αγοραστικές του ανάγκες. Το facebook για τις B2C επιχειρήσεις είναι τόσο σημαντικό όσο και ένα κλασσικό κατάστημα με τοίχους, ράφια, πωλητές, διαφημιστικό/προωθητικό υλικό και προσωπική επαφή. 

  • Βελτίωση του rank στην Google - όσο πιο ψηλά βρίσκεσαι στη Google τόσο πιο ορατός γίνεσαι στις διάφορες κατηγορίες υποψήφιων αγοραστών. Η οργανική αναζήτηση στην συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης αποτελεί τρόπο εύρεσης και επαφής με προϊόντα/υπηρεσίες και εταίρες για το 88% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου. Σίγουρα, η καλύτερη κατηγοριοποίηση του site σου όσο και η υψηλότερη κατάταξη στα SERPs είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία που δεν απαίτει μόνο παρουσία με εξωτερικές συνδέσεις στο Facebook και στα άλλα κατ'επιλογή κοινωνικά δίκτυα. Παρ'όλα αυτά, επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το facebook για να μοιράζονται το on-site περιεχόμενο τους είδαν αύξηση της κίνησης κατά 25% και υψηλότερη θέση στα ranks της Google μόνο μέσα στο 2012.

  • Διαφήμιση επί πληρωμή - ένας από τους λόγους που το Facebook προτιμάται περισσότερο από τα άλλα social networks είναι η διαφημιστική πλατφόρμα που διαθέτει. Τα facebook ads μπορεί να αποδειχθούν ένας πολύ αποδοτικός τρόπος για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθώς υπάρχει η δυνατότητα να ενισχύσεις το traffic σου ακόμα περισσότερο με τις διάφορες επιλογές για καμπάνιες που έχει (CPC,CPM,PPV) καθώς και τους διαθέσιμους τρόπους που μπορείς να τμηματοποιήσεις την αγορά και να φθάσεις στοχευμένα στο traget group σου αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχίας κάθε καμπάνιας. Βέβαια, τα facebook ads μπορούν να χρησιμοποιηθούν για οποιαδήποτε προωθητική/διαφημιστική ενέργεια, από το να στείλουν τον χρήστη κατευθείαν στη σελίδα για να προβεί σε μια αγορά, να τον ενημερώσουν για την επιχείρηση, να προωθήσεις ένα event ή μια ημερίδα/σεμινάριο, να κάνεις ορατό έναν μεγάλο διαγωνισμό ή μια εκπτωτική καμπάνια με προσφορές και κουπόνια. Είναι σίγουρα ενας πολύ αποδοτικός τρόπος για να πετύχεις αυτό που θέλεις όπως το θέλεις και το καλύτερο είναι ότι δεν χρειάζεται να κοστίσει τόσο ακριβά όσο θα κόστιζε μια διαφημιστική καμπάνια στα άλλα μέσα ενημέρωσης όπως η τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.

  • Ο ανταγωνιστής είναι εκεί; - είναι πολύ πιθανό οι ανταγωνιστές σου να βρίσκονται ήδη στο Facebook και να είναι ορατοί ακριβώς στην ίδια κοινότητα χρηστών που στοχεύει και η επιχείρηση σου. Αυτοί γιατί να κερδίζουν από τη δική σου απουσία; Από την άλλη, αν ο ανταγωνιστής δεν είναι ενεργός στο συγκεκριμένο social network παρουσιάζεται μια μοναδική ευκαιρία για την επιχείρηση: να εισέλθει σε ένα μέσο όπου υπάρχει το μεγαλύτερο ποσοστό του target group σου και ορατός είσαι μόνο εσύ!

  • Facebook games - τα παιχνίδια μέσα στην πλατφόρμα του Facebook είναι ένας πολύ δημοφιλής τρόπος για να περνάνε οι χρήστες την ώρα τους διασκεδαστικά και να επικοινωνούν με φίλους και αντιπάλους (στο παιχνίδι). Η επιχείρηση σου, ανάλογα και τον κλάδο της αγοράς στον οποίο δραστηριοποιείτε, μπορεί να δημιουργήσει το δικό της facebook game το οποίο φυσικά να το συνδυάσει με... εκπτώσεις, δώρα, προσφορές και σε κάποιες περιπτώσεις με απευθείας πωλήσεις :-))



Η κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική. Έχει διαφορετικές ανάγκες και συγκεκριμένους στόχους/σκοπούς. Μάθε πως μπορώ να σε βοηθήσω να ενισχύσεις την online εικόνα της επιχείρησης σου και να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του Facebook:






Powered byEMF Form Builder

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

©2012 Δημητρης Πατρας - Ψηφιακη Επικοινωνια για ΜμΕ is powered by Blogger - Template designed by Stramaxon - Best SEO Template